verslag 1 Europa/ Marokko - Reisverslag uit Zagora, Marokko van vince heijden - WaarBenJij.nu verslag 1 Europa/ Marokko - Reisverslag uit Zagora, Marokko van vince heijden - WaarBenJij.nu

verslag 1 Europa/ Marokko

Door: vince van der heijden

Blijf op de hoogte en volg vince

26 Februari 2017 | Marokko, Zagora

Verslag 1 van diepste dal tot hoogste bergtop

Houdoe en bedankt:

Wat was het vertrek super. Iedereen die er was om ons uit te zwaaien bedankt ! familie vrienden kennis kei tof dat jullie er waren. Na lang wachten was de dag dan eindelijk daar en mochten we vertrekken. Wel eerst nog 100 keer op de foto en alle leuke/lieve kaartjes en cadeaus in de auto gepropt.
Rijden door Nederland ging goed we moesten ten hoogte van Parijs uitkomen dus zouden we makkelijk kunnen halen. We sliepen in de bergen en hadden geen bereik. Super leuke kamers en eten wat de pot schaft. We besloten om maandag morgen 6 uur aan te rijden want het zou een lange dag worden!

Maandag

Vroeg aangereden alles volgens plan. In het donker door de bergen valt toch wel tegen in t begin. Een super mooie rit die na 300 km stopten. De auto van lex liep warm, op een parkeer terrein aan ge slag gegaan en met binnenbanden slangen gemaakt die we bij de plaatselijke bouwmarkt hadden gekocht. Wonder boven wonder bleek dit te werken en hebben we alsnog onze rit voor vandaag uit kunnen rijden. Geen tijd meer gehad om de auto goed te maken dus hopen dat we morgen meer tijd hebben.

Dinsdag

Vandaag was een hel ! de auto van lex liep weer we moeten 800 km rijden om een beetje op schema te komen dit is best te doen als de auto’s het goed doen. helaas…… de multi riem van de range rover liep eraf dit gebeurde in de avond want het plan was die 800 km in de nacht te rijden. Daar sta je dan met een auto van 2900 kilo die niet meer verder kan. Op een veel te smalle vluchtstrook levensgevaarlijk ! al snel kwam de politie en alleen de range rover mocht blijven staan. Dus wij naar de eerste afslag gegaan en wat bami klaargemaakt op de parkeer plaats. T is dat er een plastic bord onder zat maar t was letterlijk van de grond eten. Na een uur wachten kwam de range rover aan achter op de sleep auto. Deze naar garage laten brengen t was wel al een uur of 12 dus met zen alle voor de garage slapen !! ontzettend koud en zeker niet fijn om te liggen. Morgen onderdelen bestellen en hopen dat we dan eindelijk door kunnen. We moeten immers donderdag om 9 uur met de boot naar Marokko. daar zitten we nu nog 900 km van af.

Woensdag

Daar sta je dan 7 mannen 2 dames 2 kapotte auto’s. een land waar ze Engels niet willen kennen en wij eruit zien als een paar verdwaalde Hollanders die 3 keer zijn overreden door de tram, geloof me zo voelden we ons. Rondstruinend op t industrieterrein in Spanje opzoek naar bedrijven die ons wilde helpen en geloof me dat willen ze wel die Spanjaarden . De spanner van de range rover laten lassen riem erop en door. Lekker kunnen werken vandaag en pas om een uur of 3 konden we aanrijden. Lex blijft achter hij vertrouwt zijn auto niet, die heeft die verkocht met de woorden : it was my grandma’s car he stays always in the garage. ( want Engels kunnen we geen een van alle) eenmaal op weg we moesten nog 700 km klapte de riem van de land rover. Wat een pech allemaal. De spanner zat vast met een bout in t blok deze draad was gaar. Bjorn en ik terug naar Bart. de range rover is alleen door gereden. Na een half uur iets aan elkaar gefrot en met een oude riem en onbetrouwbare spanner de 700 km toch nog uit kunnen rijden! Lex laat een Volvo uit Nederland komen vanavond zou iedereen op plaats bestemming moeten zijn.

Donderdag :

We zijn er, iedereen op plaats van bestemming lex met de Volvo uit nl. allemaal op tijd voor de boot dus. Wel is iedereen heel moe. De boot ging vlot dus we waren snel in Marokko, wat een verschil met rijden ! bij de eerst rotonde al bijna een ongeluk wie t hardst kan claxonneren heeft voorrang en als je rechts, moet sla je af. Ookal rijd je op de binnenste baan. Nu iedereen weer een auto heeft (dit keer een goede) zag t er voor ons goed uit. Tot we lex kwijt waren hij had een black out en is in de sloot beland tegen een beton blok. Weer een tegenslag ! auto eruit getrokken en nu veel geregel met het papier werk. Lex en maxime gaan met een ander team in de auto. We hebben bij t dorp geslapen bij vlak bij de plaats van t ongeluk. Morgen naar Fes dit is een oude koningsstad dus ben benieuwd.

Vrijdag :

Nu kunnen we eindelijk gaan doen waar we voor zijn gekomen! Reizen in Marokko, al snel reden we de hoge bergen in en wat een vriendelijke mensen zijn het, iedereen zwaaiden naar ons. Even stoppen om wat dingen uit te delen om vervolgens weer door te kunnen. Het was een super mooie route tot 1500 meter. Rijden in de wolken is toch wel raar. Ook Fes was super mooi overal smalle steegjes en deurtjes. Kinderen die rond lopen langs veel te drukken wegen. Honden die voor je auto springen. Kortom een hele verandering, de range rover een botsing gehad 30 Marokkanen wilden geld hebben, de chauffeur een pakje sigaretten gegeven en niemand zegt er nog wat over. Morgen het atlas gebergten in we zijn benieuwd !

Zaterdag

Marokko wat een prachtig land. We bevinden ons nu in t atlas gebergte op maar liefst 2500 hoogte in een super mooi gebergten ! wel grappig om te zien je rijd door het gebergte en wanneer de bergen veranderen van uiterlijk veranderd de bevolking ook iedereen wil je helpen waar ze kunnen, ze zwaaien naar je of je de koning bent. Zo stapten we vandaag uit bij een klein huisje. Om er vervolgens wat spullen af te geven, peter kan goed frans en vroeg of we een bakje thee konden krijgen. We werden naar hun ‘huis’ begeleid. Er stond een kachel 1 tv voor de rest dekens op de grond. Dit was hun woonkamer geen bank of tafel alleen dat. Iedereen kreeg heerlijke thee met brood en een gebakken ei. En rondleiding door t huis en even spelen met de kinderen. Steeds vaker besef ik me hoe goed wij het hebben. De reis is pas net begonnen dus ben benieuwd wat we de komende tijd nog te zien krijgen. Morgen rijden we door tot de 3 km hoogte, daarna maar weer naar beneden naar t warme weer.

Zondag

Vandaag houd ik het kort want voor mij is dit een rustdag… we hebben nu de laatste bergen gehad wat was dat prachtig. Bij de bevolking wat dingen uitgedeeld je maakt ze al blij met een pen. Soms wel wat irritant als je iemand wat geeft staan er zo 15 mensen om je heen. Voor de rest leuke route gehad en morgen lekker crossen in t zand.

• 26 Februari 2017 - 23:14

Femke:

Super Vince, geniet ondanks de tegenslagen want dit nemen ze je nooit meer af!

• 26 Februari 2017 - 23:37

Astrid En John En Melvin:

Zeker al een hele bijzondere belevenis, heel succes en plezier samen goede reis groetjes en liefs

• 27 Februari 2017 - 09:34

Amy:

Wauw Vince wat leuk om te lezen. Jullie maken t wel mee hoor! En zo zie je maar, dat goed aan auto's kunnen sleutelen belangrijker is dan Engels praten. Geniet van de reis en alles wat je ziet en meemaakt! Leuk geschreven trouwens, wie had dat gedacht ;) Veel liefs van Jezus

• 27 Februari 2017 - 10:09

Lies:

Prachtig verslag, al heel veel meegemaakt en nog maar een week weg .

• 27 Februari 2017 - 10:30

Francia:

Hoi Vince,

Geweldig mooi omschreven en wat een pech.
    Wij wensen je vele veilige kilometers toe en geniet.

• 27 Februari 2017 - 10:49

Riny Van Berkom:

Geweldig mooi verhaal,de eerste 2000 km zitten er al op.Het kan nu alleen maar beter gaan.Genieten en beleven ,dan kan je straks mooie verhalen vertellen .Dit neemt niemand je meer af, dit is een ervaring voor je leven.

• 27 Februari 2017 - 13:00

Anja Van De Ven:

Hoi Vince en kameraden,
    Wat een geweldig avontuur zijn jullie aangegaan zeg, ik had zo mee gewild, haha. En Marokko, ja dat is een bijzonder mooi land. Ik ben er 2 jaar geleden ook geweest, maar dan als toerist, dat is toch minder avontuurlijk dan wat jullie nu doen. Heel veel plezier en succes met het vervolg van jullie reis en goede doel, ik vind het fantastisch.
    Groetjes Anja

• 27 Februari 2017 - 13:20

Wilma:

Wat een een ervaring !! Geweldig om te lezen geniet van de reis en pas goed op elkaar

• 27 Februari 2017 - 20:15

Britt:

Ho is Marie, wat een avontuur. Mooi om te lezen hoe creatief jullie alles oppakken en doorgaan. Je leert er ongelofelijk veel van. Fijn dat je tussen de ellende door ook lekker aan het genieten bent. Nog een verborgen talent, je schrijft echt leuk!! Geniet ervan allemaal. Dikke kus Jezus

• 27 Februari 2017 - 22:12

Anita:

Vince en vrienden. wat een mooi belevenis.Super om dit mee te mogen maken.Zo zie je maar dat je zoveel van de wereld ziet.En hoe de mensen daar zijn en hoe ze leven.Ontzettend mooi om jullie te volgen
    Wat jullie allemaal meemaken.Geweldig om te lezen.Geniet ervan.En Let op elkaar .Dikke Xxxjes Tante nietje en ome toon.

• 28 Februari 2017 - 21:03

Jacqueline Verboord:

He Vince,

Wat leuk om jullie te volgen.
    Mooi avontuur en prachtig omschreven.
    Jullie maken het wel mee, maar daar leer je ook erg veel van.
    Geniet nog van jullie avontuur.